Coca-Cola julelastbilen er for mange essencen af jul. Den forbindes ofte med rensdyr, bjældeklang, brunkager og ikke mindst med nærvær og hygge, som vi kender det fra tv-reklamen, hvor julelastbilen med julemanden bag rattet kører gennem et smukt snelandskab.
Vi har siden 2017 været ansvarlige for al PR i forbindelse med, at den rød-hvide Coca-Cola julelastbil rullede gennem landet for at samle ind til Mødrehjælpen.
X
SALGET AF JULETRUCKS GÅR TIL ET GODT FORMÅL
Vi planlagde en PR-indsats, som kunne sikre massiv omtale nationalt, regionalt og lokalt både før, under og efter, at julelastbilen lagde vejen forbi de 25 byer. Vinklingen gik på, at julelastbilen igen var på hjul efter at have holdt stille i garagen under pandemien. Og at Mødrehjælpen i år havde ekstra meget brug for hjælp grundet en markant stigning i efterspørgsel på julehjælp – et år med corona-nedlukninger havde udfordret familierne hårdt.
140 PRESSEOMTALER
SAMLET PR-VÆRDI: KNAP 3 MIO
Store nationale dagblade, fagblade, radio & TV samt regionale og lokale medier omtalte juletrucken og formålet med turen.