Atelier Rebul er et historisk og anerkendt skønhedsbrand i Tyrkiet. Nu skal brandet ud på det internationale marked, og Danmark var første destination. Vi fik to udfordringer. Gør brandet klar til nye markeder på den sociale front og lancér den første butik i Danmark.
Via en fælles workshop med brandets partnerkreds skabte vi en 360-gaders strategi for Atelier Rebuls sociale aktiviteter. Strategien blev omsat til en hands-on market-guide for at sikre konsistens på tværs af internationale markeder.
Vi skabte sideløbende et PR- og consumer-event, der kunne sikre en markant forretningsåbning. PR-eventen skulle sikre, at relevante nøglepersoner kunne være med til at skabe troværdighed og buzz omkring brandet via en konkret oplevelse af og med Atelier Rebul. For at skabe interesse blandt forbrugere flyttede vi Atelier Rebuls ingredienser ud i gadebilledet. Vi skabte tre overdådige og iøjnefaldende duft-zoner i Københavns gågade nær ved den nye butik. Ideen var, at forbipasserende kunne tage et hvil og få en aromaterapeutisk oplevelse med fx opkvikkende mandarin eller beroligende lavendel – ingredienser som Atelier Rebul er kendt for. I de tre zoner kunne man også få en lodseddel til indløsning i den nye butik.
PR-aktiviteterne gav et stort reach og en ROI for Atelier Rebul på over 400%. Omtalen var specielt fremtrædende online, hvor landets største kvindemagasiner og bloggere flere gange skrev om åbningen og brandets forskellige produkter.
Consumer-eventen sikrede massiv trafik til butikken med 4000 uddelte flyers og mere end 2000 besøgende i butikken i løbet af de to dage, eventen varede.
© Copyright 2017 - 2022 | Essencius A/S | All Rights Reserved | Tlf. +45 70 26 44 22 | CVR. 30 19 81 66