Coca-Cola zero® relanceres med ny, forbedret smag samt nyt design og det nye navn Coca-Cola ZERO SUGAR®. Det var Coca-Colas største produktændring i Danmark i syv år, så læskedrikproducenten ønskede at gøre noget ekstraordinært ud af det. Derfor fik Essencius til opgave at skabe en unik og utraditionel aktivitet med stor WAUW-effekt, der både kunne begejstre de danske forbrugere live og samtidig generere omtale og engagement via PR og sociale medier.
Vi udviklede en aktivitet, der skulle foregå under Kulturnatten i København, således at mange danskere ville få mulighed for at tage del i den. Det ville samtidig være en helt ny måde at opleve Coca-Cola brandet på. Vi allierede os med verdens bedste inden for såkaldt ’3D projection mapping’ og udførte et spektakulært 3D-show med det 100 år gamle Axelborg som lærred. I 3D-showet omdannede vi den historiske bygning til en Coca-Cola fabrik, der inviterede publikum til at opleve tilblivelsen af Coca-Cola ZERO SUGAR® – fra tandhjul og termometre i begyndelsen af processen til den færdige drik med isterninger, bobler og sugerør.
Vi udførte showet på Axelborg, fordi det med sin centrale beliggenhed tæt ved Tivoli og Hovedbanegården gav mange mennesker mulighed for at opleve det. Vi inviterede BT til at livestreame showet på Facebook, så man kunne opleve den fascinerende forvandling, selv hvis man ikke deltog i Kulturnatten.
Der er altid stor konkurrence om at få opmærksomhed under Kulturnatten. Alligevel lykkedes det os at skabe en aktivitet, der både genererede foromtale, liveomtale og efteromtale. Alene BT’s livestreaming blev set af næsten 70.000, og vores film af showet fik med sine mere end 160.000 visninger sit eget liv på sociale medier, hvor danskerne flittigt interagerede med og aktivt delte den. Samlet set nåede vores lancering af Coca-Cola ZERO SUGAR® et earned audience på knap 1,7 millioner.
© Copyright 2017 - 2022 | Essencius A/S | All Rights Reserved | Tlf. +45 70 26 44 22 | CVR. 30 19 81 66