CoRESCUE kommunikations kampagne - Essencius

”At designe og bygge respiratorer fra bunden på 14 dage kræver teamwork, en smule søvn og forstående familier, men valget var nemt taget den alvorlige verdensomspændende situation i betragtning.”

TEAMMEDLEM, MATHIAS KROGH PAULSEN

CoRESCUE

Udfordring

Hastighed, effektive løsninger, godkendelser og copy rights var de mest presserende udfordringer, som CoRESQUE stod overfor i forsøget på at udvikle en nødrespirator til de mange COVID-19 patienter. Det var en respirator, som skulle udvikles både hurtigt og billigt.
Vores globale sundhedssystem blev i høj grad udfordret af pandemien. Der var stor mangel på masker, covid-tests, håndsprit og ikke mindst livreddende respiratorer, hvilket skabte store problemer under pandemiens rasen. Alt dette på trods af, at de kommercielle respirator-producenter formåede at øge deres produktions kapacitet med hele 50-100%. Faktum var, at nødrespiratorer var nødvendige for at sikre patienternes overlevelse.

Løsning

Professoren Stephen Rees stod i spidsen for gruppen af forskere fra AAU, som sammen brugte alle deres vågne timer på at bygge, udregne, tilpasse og teste de nye COVID-19 nødrespiratorer. Den ihærdige indsats betød, at de formåede at skabe en Open Source-respirator på kun 14 dage! Simultaneously Inventors Way bidrog med deres ekspertise indenfor både myndighedskontrol og indenfor korrekt indsendelse af arbejdet til den danske lægemiddelstyrelse. Vores bidrag til at løse CoRESQUES problematikker bestod i at udvikle/skabe deres navn, identitet, design, kopi og hjemmeside, samt i at hjælpe med organisk SEO-optimering.

Resultat

Formålet var at promovere og udbrede anvendelsen af AAU nødrespiratoren og dens livreddende effekt. Vi gjorde os derfor umage med at kreere et meningsfuldt navn samt et logo, som indeholdt en tydelig fortælling. Navnet fungerer både som reference til vandmolekylet, CO2 og til handlingen “at redde”. Logoet er simpelt og let forståeligt, og fungerer af samme grund som en utvetydig guide til det emne, som er virksomhedens fokus. Logoets udtryk bærer desuden præg af et stringent og simpelt valg af farver, hvilket har til formål at symbolisere solidaritet, troværdighed, håb og endda kærlighed til livet. Vi valgte desuden at dets ikoner skulle være simple og universelle for at sikre, at de var lette at afkode. Kopi og design matcher med formålet om at understrege, at AAU Pandemi nødrespiratoren er skabt ud af den mest veludviklede og forfinet videnskab, og at projektet samtidig er udledt af medfølelse, samt ønsket om at hjælpe sundhedsvæsnet og patienter. Vi er stolte af at kunne præsentere: CoRescue.org

ET NAVN MED BETYDNING OG
ET LOGO, DER FORTÆLLER EN HISTORIE

OPEN SOURCE
MEDICINSK
RESPIRATOR
DER REDDER LIV

EN HJEMMESIDE
ET HJEMSTED FOR PROJEKTET

”Det var den travleste påske, vi har haft. Der var brug for at arbejde hurtigt, og det var givende at se den forskel, som vores nøjagtighed, kreativitet og professionalisme kunne gøre”

DESIGNER, CHARLOTTE SEJERSEN ORLAND

SKAL VI SNAKKE?

Har du en udfordring, inden for influencermarketing vi skal hjælpe med?