PANDORA Workshop | med det Danske Røde Kors

PANDORA Christmas workshop

Udfordring

Stadig flere familier i Danmark har brug for julehjælp, og stadig flere børn vokser op uden at opleve glæden ved at give gaver. De to sammenhængende problemer ville smykkevirksomheden PANDORA gerne hjælpe med at løse.

PANDORA ønskede at tage medansvar og skabe en direkte sammenhæng mellem brandet, dets forbrugere og børn i en udfordret livssituation.   

Vi fik til opgave at udvikle et koncept, som naturligt kunne:

  • Engagere danske forbrugere i julens glæder såvel som i julens udfordringer
  • Hjælpe børn der vokser op i familier, hvor der ikke er økonomisk mulighed for at give gaver
  • Give et bidrag til familier, som har behov for julehjælp 

Løsning

Vi udviklede ‘The PANDORA Christmas Workshop’, som gav:

  • 200 børn mulighed for at give en fin julegave
  • Røde Kors penge til deres arbejde med julehjælp til udsatte familier
  • Opmærksomhed om julens udfordringer i den danske presse, i butikker og shoppingcentre mv.
  • Forbrugerne mulighed for at støtte

For at sikre at det var de rigtige børn, der blev tilbudt deltagelse i The PANDORA Christmas Workshop, etablerede vi et samarbejde med Røde Kors.

Vi valgte, at The PANDORA Christmas Workshop skulle afholdes som et smukt juleevent på ARoS i Århus og på Nationalmuseet i København. Børnenes ledsagere kunne nyde en skøn dag på de to venues, og afslutningsvis brugte vi biograf-faciliteterne på ARoS og Nationalmuseet som fællesaktivitet for børn, ledsagere og frivillige. For at skabe fokus på de udfordringer, julen kan medføre, engagerede vi skuespiller Lærke Winther som ambassadør. Hun deltog på de fire workshops og var desuden spydspids i en stor presseindsats. Målet var at skabe opmærksomhed om behovet for julehjælp, psykologien ved gavegivning og at engagere danskerne til køb af et særligt støttesmykke. Vi skabte et juleevent, der associerede PANDORA-brandet med attraktive oplevelser – også for udsatte familier og børn – og satte fokus på et stadigt voksende samfundsproblem.

Resultat

Lærke Winther beskrev workshopperne som ”en fantastisk, hjertevarm oplevelse”. Røde Kors’ frivillige skrev til PANDORA og takkede for en skøn dag og en far til to drenge, der deltog på ARoS, takkede for eventet i P4-nyhederne.

Indsatsen gav et flot resultat, som oversteg de opsatte KPI´er:

  • Antal børn: 200 fra Røde Kors’ Familienetværk deltog i de fire workshops
  • Salg af støttesmykket gav en samlet donation på 100.000 kr. til Røde Kors’ Julehjælp
  • Medieklip opnået: 122
  • PR-værdi i DKK: 6.642.380
  • Earned audience via PR/SoMe: 6.445.220

SKAL VI SNAKKE?

Har du en udfordring, inden for influencermarketing vi skal hjælpe med?