Da sourcing- og servicevirksomheden Solar skulle etablere solcellevirksomheden Solar Polaris, fik Essencius til opgave at sikre den bedst mulige lancering. Fokus skulle være B2C-markedet i Danmark.
I vores indledende research opdagede vi en bemærkelsesværdig diskrepans mellem fakta og opfattelse: Solenergi har fantastiske fordele, men blandt danskerne er der en række myter forbundet med solenergi. Derfor skulle vi på én gang aflive myter og skabe awareness om, tillid til og præference for et helt nyt brand.
Vi udviklede kommunikationsplatformen ’Betalt af solen’ og herunder en integreret lanceringskampagne, der bestod af alt fra visuel identitet, website og salgsmaterialer til content marketing, tilstedeværelse på sociale medier, influencer-samarbejde og forskellige PR-indsatser.
Det centrale i lanceringskampagnen var en konkurrence, hvor fire familier landet over fik mulighed for at blive testfamilie og vinde et solcelleanlæg fra Solar Polaris. På den måde ville vinderfamilierne være med til at aflive myter og vise andre danskere fordelene ved solcelleanlæg. Som ambassadør for kampagnen engagerede vi vejrekspert og tv-vært Cecilie Hother, som bragte stor troværdighed til det nye brand.
Solar Polaris fik en varm velkomst af danskerne, og samarbejdet med Cecilie Hother var afgørende for succesen med at aflive myter og brande Solar Polaris.
Hele 4.000 deltog i konkurrencen om at blive testfamilie, og flere hundrede danske familier begyndte at følge Solar Polaris på sociale medier og i nyhedsbreve. Solar Polaris fik omtale på både nationalt, regionalt og på lokalt niveau gennem mere end 50 medieklip, der samlet nåede et earned audience på over 3,5 mio. til en PR-værdi på mere end 2 mio. kr.
© Copyright 2017 - 2022 | Essencius A/S | All Rights Reserved | Tlf. +45 70 26 44 22 | CVR. 30 19 81 66