Toms Guld Barre - ESSENCIUS

TOMS GULD BARRE PRISEN

Udfordring

Engang var Guld Barre et nationalt, kendt og købt mærke, der var indbegrebet af sport og events, men i 2012 kendte næsten ingen unge de gyldne plader, og deres forældre havde glemt brandet. I 2012 lancerer Toms sammen med reklamebureauet De Allierede en ny kampagne: ’Sejre skal deles’. Essencius blev inviteret til at udfolde konceptet PR-mæssigt og få både børn og voksne til at elske og dele Guld Barre-universet igen.

Løsning

Med visheden om, at forældre er stolte af deres unger, børn glade for anerkendelse og sport en stor del af vores hverdag, skabte vi en seriøs pris, der hylder de nye talenter og foreningslivet; Guld Barre Prisen. Her vælger danskerne hvert år de fem sportstalenter i fem regioner, der skal vinde GULD, hæder og 10.000 kroner! For at skabe maksimal omtale og gøre prisen til folkeeje, aktiverede vi sportsforeninger, klubber, lokalsamfund, medierne og ikke mindst de stolte familiemedlemmer på de sociale medier.

Resultat

I tre år i træk nåede Guld Barre Prisen ud til danskerne gennem en massiv indsats, der kulminerede i 2014 med:

  • 628 indstillede sportstalenter
  • Over 31.000 stemmer fra familie, venner og sportsinteresserede
  • 2,5 millioner seere til præsentationsvideoerne af de nominerede
  • 16 millioner visninger
  • 8 millioner eksponeringer på Toms facebookside
  • Massiv radio- og lokalmediedækning
  • 15.000 samples og flyers uddelt i lokale sportsklubber

Guld Barre Prisen blev nomineret til ‘Best use of Facebook’ ved PRNews Digital Awards 2013.

SKAL VI SNAKKE?

Har du en udfordring, vi skal hjælpe med?