Anthon Berg Valentinesbænke - Brandaktivering - Essencius

Anthon Berg Valentinsbænke

Udfordring

Anthon Berg inviterede Essencius til at sørge for opmærksomhed hos slikmunde og medier ved lanceringen af deres nye ’Chocolate Sticks’ og samtidig sørge for, at det hæderkronede chokolademærke for alvor blev kædet uløseligt sammen med romantikkens højtid, Valentinsdag.

Løsning

Med udgangspunkt i tanken om, at danskere er romantiske og ønsker at holde sammen med deres udkårne gennem tykt og tyndt – to stick together – søsatte vi flere gimmicks i København med speciallavede Anthon Berg-bænke og ’Kodak-moments’, der kunne bringe folk tættere sammen. Via Instagram delte par billeder af kys på bænkene, chokoladestængerne og parrenes oplevelser på bænkene. På Valentinsdag blev filmen af de glade par fra eventet spredt bredt på sociale medier og boostede kendskabet til Chocolate Sticks og bevidstheden om, at Valentinsdag er lig med Anthon Berg.

Resultat

Valentinsvideoen gik viralt, og over 89.000 så de søde par kysse og fotografere sig selv på de lyserøde bænke – over 60 procent af seerne så hele filmen til slut. På Facebook nåede ’Stick together’-budskabet 650.000 personer på Facebook, og Anthon Bergs Instagram-følgerskare voksede med 190 procent. Det romantiske event fik omtale i mere end 50 landsdækkende og københavnerorienterede medier, magasiner, webmedier, regional radio og på førende blogs.

SKAL VI SNAKKE?

Har du en udfordring, vi skal hjælpe med?