Isbjørnen har været et af Coca-Colas mest skattede ikoner siden 1922. Men isbjørnens hjem, Arktis, smelter på grund af den globale opvarmning.
Derfor søsatte Coca-Cola og WWF kampagnen ‘Arctic Home’ i hele Europa for at hjælpe de truede, hvide kæmper. De bad os om at råbe medier og isbjørne-elskere i Danmark op.
Vi placerede en to ton tung isskulptur af en isbjørnefamilie foran Tycho Brahe Planetarium i København. Via en app på Facebook gav vi danskerne 60 timer til at redde isbjørnene. Like eller del, så forbliver temperaturen lav. Gør ingenting, så stiger temperaturen i luften omkring isbjørnefamilien én grad hver sjette time. Dramaet kunne følges på en live-stream, og danskerne valgte aktivt at redde isbjørnene.
I løbet af de 60 timer eksperimentet varede genererede det 35.000 interaktioner, og historien spredte sig hurtigt på sociale medier. Isbjørnene blev fulgt i flere store danske medier og blev transmitteret til millioner af seere i hele verden via den internationale nyhedskanal TRT. Kampagnen blev nomineret til en DIA i kategorien ’Social Media Activity’ og vandt senere en Mashie Award. Idé og eksekvering blev varetaget af Essencius. IUM var mediebureau og Wunderman digitalt bureau.
© Copyright 2017 - 2022 | Essencius A/S | All Rights Reserved | Tlf. +45 70 26 44 22 | CVR. 30 19 81 66