Coca-Cola Zero - Climbing Wall - Brandaktivering - Essencius

Coca-Cola ZERO SUGAR: ‘Break Free’ klatrevæg

Udfordring

Da Coca-Cola skulle aktivere den globale Coca-Cola ZERO SUGAR ‘Break Free’-kampagne i Danmark, fik Essencius til opgave at skabe en aktivitet, der med produktet i fokus kunne skabe stor WAUW-effekt. ‘Break Free’-kampagnens omdrejningspunkt er, at det aldrig er for sent at prøve noget nyt. At alle har noget, de ønsker at gøre, men ikke har gjort.

Samtidig ønskede Coca-Cola at forstærke den traditionelle ATL-markedsføring ved at involvere og aktivere forbrugerne. Og med udgangspunkt i kampagneidéen ‘What else haven’t you tried?’ skulle aktiviteten give danskerne mulighed for at prøve noget nyt og udleve deres drømme.

Løsning

Vores research viste, at bjergbestigning og klatring er noget af det, som mange danskere drømmer om at prøve, men ikke får ført ud i livet. Vi tog udgangspunkt i en ellers traditionel reklamekanal – et billboard – og byggede en klatrevæg, formet som den ikoniske Coca-Cola-flaske, der gav danskerne mulighed for at udleve deres klatredrøm midt i København.

Ved at klatre op til toppen af flasken og aflevere sit personlige ’bucket list’-ønske – et ønske baseret på en personlig drøm, noget man gerne vil udleve – deltog man i konkurrencen om at få netop det ønske opfyldt. På den måde aktiverede vi brandet, samtidig med at vi brugte byrummet til at skabe gode oplevelser. Vi filmede de seje danskere, der trodsede sne, blæst og kulde for at bestige den 18 meter høje klatrevæg. Samtidig samplede vi Coca-Cola ZERO SUGAR til både de modige deltagere og til dem, som blot nød at se på og heppe fra jorden.

Resultat

Med den flaskeformede klatrevæg skabte vi et event, der aktiverede målgruppen på involverende og værdifuld vis, og samtidig var produktet Coca-Cola ZERO SUGAR i centrum hele tiden. Eventet var ekstremt populært! I de tre dage, man kunne prøve klatrevæggen, var den i brug hele tiden, og flere stod i kø for også at prøve. To glade deltagere fik deres største ønske opfyldt – den ene fik udlevet sin drøm om at prøve skydiving, mens den anden fik opfyldt sit ønske om en polartur for at opleve nordlys.