Den Gamle Fabriks Bærbod - Brandaktivering - Essencius

Den Gamle Fabrik – Bærboden

Udfordring

I generationer har marmeladeproducenten Den Gamle Fabrik været associeret med dansk sommer og smagen af ægte marmelade. Gennem årene har flere konkurrenter meldt deres ankomst på markedet, og loyaliteten til Den Gamle Fabrik har været dalende. Der var behov for at genskabe et emotionelt bånd mellem brand og forbruger. At minde forbrugerne om, at smagen er fantastisk.

Løsning

For at genskabe det emotionelle bånd og øge loyaliteten, hylde nostalgien og historien og cementere positionen som danskernes fortrukne marmeladebrand, udviklede vi et koncept, der bragte Den Gamle Fabrik tilbage i danskernes bevidsthed og rundt i sommerlandet. Vi skabte Den Gamle Fabrik – Bærboden, som i juni måned tog på tur ud i det danske sommerland. Undervejs besøgte vi markeder og byfester samt knudepunkterne for handlen hos Bilka, Føtex og Kvickly. Alle, der kom forbi Bærboden, blev mødt af et hyggeligt univers, som satte scenen for en god sommeroplevelse med Den Gamle Fabrik. Fra boden blev der serveret frugtsaft, friskbagte vafler og boller med marmelade. Her blev også de tre nye økologiske marmelader og nye saftvarianter fra Den Gamle Fabrik introduceret.

Aktiviteten blev støttet op af en PR-indsats på nationalt, regionalt og lokalt niveau. Her blev Bærbodens besøg foromtalt i ugeaviser, turist-sites, regionalaviser m.v. og en landsdækkende analyse skabte nyheder om bær og smagspræferencer i magasiner og nationale dagblade. Sideløbende skabte vi sommerstemning på Den Gamle Fabriks sociale medier. En kombination af sjove og involverende afstemninger, konkurrencer og billeder fra turen skabte stor interaktion omkring kampagnen. Bærbodens sidste tur gik til skønne Grantoftegård, hvor vi afsluttede med et familieblogger- og journalistevent i jordbærmarken. Arrangementet hyldede de gode råvarer, hyggelige og familiære værdier, som afspejler Den Gamle Fabriks DNA. Undervejs blev nostalgien understøttet af revitaliseringen fra Bates af den navnkundige reklamefilm ‘Molly’ og tonerne af ‘Glemmer du, så husker jeg…’

Resultat

Bærboden gav liv til fortællingen om Den Gamle Fabriks smag og kvalitet. Det var et opsigtvækkende branding-koncept, som medførte smil og stor interesse i hele Danmark. Interaktionen med forbrugerne virkede, og Den Gamle Fabrik varmede danskernes hjerter. Mere end 2,5 mio. danskere mødte Bærboden i byer og på veje.

Mere end 6.000 besøgte Bærboden, smagte de gode sager og fik en snak om Den Gamle Fabriks produkter, om sommerens bær, hjemmelavet marmelade og personlige favoritter. Det gav os et unikt indblik i forbrugernes ønsker og vaner, når det gælder marmelade. Kvickly, Bilka, Føtex og flere storcentre bakkede flot op om arrangementet, og var med til at skabe buzz på deres sociale medier. Historiefortællingen gjorde sig fortjent til omtale i danske medier. Mere end 2,5 millioner danske læsere og seere kunne nyde de glade, flotte og informative indslag i medierne.

SKAL VI SNAKKE?

Har du en udfordring, inden for influencermarketing vi skal hjælpe med?