Driscoll's influencer kampagne - Essencius

Driscoll’s Sweet Tribute

Udfordring

Covid-19 havde enorm indflydelse på danskernes hverdag i månederne marts og april 2020. Vores frihed til at samles og se vores kære var i høj grad begrænset, indkøbscentrene var lukket, osv. På samme tid lancerede det globale bær-brand Driscoll’s deres nye bæredygtige indpakning, som er lavet af hele 94% mindre plastik. En nyhed, som de selvfølgelig ønskede skulle få omtale i både nyhedsmedier og af influencere. Det var dog en meget speciel periode.Vi var derfor nødsaget til at inddrage et fokus på de tiltag og forandringer, som pandemien medførte i vores hverdagsliv. Vores opgave blev derfor at skabe plads til Driscoll’s nye initiativ i mediebilledet på en måde, som både viste lokalt engagement og samtidig tog højde for pandemien.

Løsning

Under disse specielle omstændigheder valgte vi at fokusere på forbrugernes situation, fremfor på selve indpakningen. Danskernes liv var på dette tidspunkt præget af den ene aflysning efter den anden som konsekvens af pandemien, fx af dåbsfester, bryllupper og fødselsdage. Aflysningerne var en stor kilde til frustration for alle dem, der ellers havde glædet sig til de forskellige festligheder sammen med familie og venner. 

Med formålet om at dulme danskernes voksende frustration, valgte vi at indgå et samarbejde med influencerne Jon Daniel Edlund, Grødgrisen og Frederikke Wæhrens, som alle kommer fra forskellige dele af Danmark.  

Driscoll’s og influencernes bad danskerne om at skrive, hvorfor de selv trængte til “en sød hyldest”, eller hvem de ønskede at opmuntre med en af de søde smagfulde oplevelser. Herefter blev seks af skriverne udvalgt til at modtage en bær-oplevelse i form af enten en lækker kage eller en skøn bær-brunch, kreeret af de kreative influencere. 

Resultat

Hundredvis af danskere reagerede på spørgsmålet, og fortalte om de festligheder og gode stunder, som COVID-19 havde kostet dem. Der var også mange som skrev, at de ønskede at forære den søde hyldest som en trøst til andre, fx til som trøst et par, der havde fået aflyst deres bryllup eller til en teenager, som måtte udskyde sin konfirmationsfest. Vores fokus på danskernes hverdagssituation resulterede i en hjertevarm og lokal branding af det globale brand Driscoll’s – og ja, den bæredygtige indpakning blev også vist frem!

Har du en udfordring,
vi skal hjælpe med?