EasyPark | Løsning der skaber præference og downloads

Always-on løsning skaber præference
og leder til downloads for EasyPark

Udfordring

EasyPark er markedsleder inden for parkeringsbetaling via app i Danmark og Europa. Hver måned vækster virksomheden med nye brugere og flere betalinger via app’en. Alligevel kender mange danskere stadig ikke til fordelene ved parkeringsapps, og der kommer løbende nye konkurrenter til.

For at forblive den mest foretrukne parkeringsapp blandt danskerne ønsker EasyPark en løsning, der giver EasyPark mulighed for at benytte mediemuligheder til at skabe positiv omtale og samtidig håndtere potentielt negative pressehistorier i rette tid.

Løsning

Vi har udviklet en strategi, der både sikrer konstant earned media omtale med EasyParks kernebudskaber om større fleksibilitet i hverdagen samt mere tid og færre frustrationer for bilister, borgere og kommuner. Samtidig giver strategien mulighed for brandaktivering, der skaber yderligere omtale, involvering og buzz, fx i forbindelse med kampagneperioder.

Grundet EasyParks behov for en ’always-on’ løsning har vi indgået en retainer-aftale, hvor vores dedikerede konsulenter kontinuerligt overvåger markedet og afsøger kommunikationsmuligheder. Vi er også parate med krisehåndtering, når den negative historie opstår i pressen. Med et emne som parkering er det svært at undgå de uheldige historier. Derfor yder vi også medietræning af EasyParks talspersoner.

Resultater

Vi har sikret, at EasyPark klart er den førende parkeringsapp i medierne, og vi har gennem earned media sikret fortsat vækst i både antal downloads og antal betalinger via appen.

I vores første år sammen med EasyPark nåede vores gode historier et earned audience på +4 millioner, en PR-værdi på DKK +3,6 millioner, og EasyParks kernebudskaber var med i 92 % af medieomtalerne.

Desuden har vi både håndteret og afværget negative historier i pressen.

EasyPark er i dag fortsat danskernes foretrukne parkeringsapp, og virksomheden vækster hver måned.

SKAL VI SNAKKE?

Har du en PR udfordring, vi skal hjælpe med?