Marc Jacobs - Daisy Love - Brandaktivering - Essencius

Marc Jacobs – Daisy Love

Udfordring

Marc Jacobs ønskede en skandinavisk lancering af deres nye duft Daisy Love. En lancering, der skulle vække opsigt både online via sociale medier og offline med pop-up-shops og kreativ sampling i bybilledet.

Vores opgave var at aktivere den eksisterende brandplatform og sikre bred synlighed og engagement via sampling og trafik til pop-up-shoppen.

Løsning

Den nye duft Marc Jacobs Daisy Love har duftnoter af blandt andet multebær, og den forfriskende duft er som skabt til den unge, skandinaviske kvinde. Vi lancerede duften i både København og Stockholm med eksklusive forbrugerevents i henholdsvis Magasin og Åhlens.

I begge storbyer samplede vi duftprøver uden for stormagasinerne og inviterede alle til en eksklusiv pop-up-shop indenfor. Her modtog besøgende en voucher til en særligt udviklet og fotogen Daisy Love-is baseret på multebær –  vi fusionerede duft og smagsnoter. På denne måde sikrede vi trafik til pop-up shoppen. En trafik, der hurtigt blev konverteret til online synlighed i form af billeder af den eksklusivt brandede Marc Jacobs-is.

Hele aktiveringen blev kickstartet af influencers, der sikrede høj synlighed i målgruppen både før, under og efter samplingen.

Resultat

På de blot to dage i København og Stockholm samplede vi 15.000 parfumeprøver og serverede 4.500 Daisy Love-is med vanilje og multebær.
Med isen som samtaleskaber for den nye duft, skabte vi massiv trafik til pop-up-shops’ene, og med den salgsfokuserede samplingmekanisme formåede lanceringen både at løfte brand-love og lede til salg.

SKAL VI SNAKKE?

Har du en udfordring, vi skal hjælpe med?