Omkring 300.000 danskere har et Nordea Gold Mastercard, der giver dem fordele som fx rejseforsikring og udvidet købsgaranti på bl.a. elektronik og hårde hvidevarer. Men en stor del af kortindehaverne bruger ikke kortet og kender ikke eller har glemt alle de fordele, som de allerede har betalt for.
Derfor ønskede Nordea at motivere eksisterende Gold Mastercard-kunder til tage deres kort i brug. Det skulle ske gennem kreativ brand activation, der samtidig kunne positionere Nordea som en innovativ first-mover-virksomhed i en ellers konservativ branche.
Vi valgte at sætte fokus på betalingskortets rejseforsikring. Rejser har et stærkt emotionelt potentiale. Med fokus på involvering skabte vi en rejseportal, der med Augmented Reality gjorde drømme til virkelighed og viste fordelene ved Nordea Gold Mastercard. Vi aktiverede rejseportalen på Rejsemessen for Kvalitetsrejser og brugte et konkurrence-element som motivationsfaktor.
Augmented Reality-rejseportalen gav gæsterne på rejsemessen en innovativ og ny oplevelse via Facebook og Snapchat – med produktet fra Nordea i centrum.
Før og under rejsemessen engagerede vi influencers, som flittigt omtalte Augmented Reality-rejseportalen og fordelene ved rejseforsikringen i Nordea Gold Mastercard.
Konceptet med Augmented Reality-rejseportalen på rejsemessen var en stor succes, der skabte kendskab til den rejseforsikring, der er integreret i Nordea Gold Mastercard.
Knap 1.500 prøvede rejseportalen via deres Facebook eller Snapchat. Omkring 1.000 deltog i konkurrencen, og heraf gav hele 60 % marketing permission til Nordea.
Med omtale i presse og ubetalte samarbejder med populære influencers nåede budskaberne om rejseforsikringen i Nordea Gold Mastercard også ud over rejsemessens mure: Over 150.000 læsere, fans og følgere blev eksponeret for kommunikationen.
© Copyright 2017 - 2022 | Essencius A/S | All Rights Reserved | Tlf. +45 70 26 44 22 | CVR. 30 19 81 66