Da Coca-Cola skulle lancere isteen Fuze Tea i Danmark, fik Essencius til opgave at være lead-bureau på aktiveringen af det for danskerne ukendte brand. Lanceringen skulle både skabe kendskab til og præference for Fuze Tea i et marked, hvor de etablerede istebrands var stærkt positionerede. Endvidere skulle lanceringen aktivere Fuze Teas europæiske kommunikationsplatform, der sætter fokus på ’me time’ og den lille pause i hverdagen.
Løsning
Lanceringen af Fuze Tea var den største inden for istekategorien i over 10 år. Som omdrejningspunkt for lanceringen udviklede vi et særligt kalejdoskopunivers, der bragte forbrugerne helt tæt på produktet og den unikke fusion af ingredienser, og samtidig koblede det ’me time’ til Fuze Tea ved at skabe rum for et stille, reflekterende øjeblik. Med kalejdoskopuniverset fusionerede vi således æstetik og visuel historiefortælling i en klassisk produktlancering. Kalejdoskopet blev foldet ud på tværs af medier, fra social media-film og PR til influencer-events og eventbaseret sampling til forbrugerne.
Blandt hovedelementerne i lanceringen var en særlig vending machine, hvor forbipasserende fik en gratis Fuze Tea, hvis de tog sig en lille pause midt i myldretiden. Vi filmede eventet og aktiverede filmen på sociale medier. For at skabe yderligere hype arrangerede vi et influencer-event med de mest kendte danske bloggere, Instagrammere og YouTubere.
Resultat
Lanceringen af Fuze Tea i Danmark gik over al forventning både blandt forbrugerne og i medierne.
Særligt på blogs og Instagram blev Fuze Tea hurtigt en mediedarling, der fik mere end 100 omtaler og nåede ud til mere end 1 mio. følgere. Filmen med den særlige vending machine opnåede et reach på mere end 800.000 og fik over 2 mio. impressions. Derudover blev Fuze Tea omtalt i mere end 40 medier – fra fagmedier og livsstilsmedier til landsdækkende medier og lokalmedier – og nåede samlet set et earned audience på over 1,7 mio.