Calvin Klein Woman - Lancering - Essencius

Calvin Klein

Udfordring

Calvin Klein skulle lancere den nye duft, Woman, i Sverige. Parfumen er en hyldest til kvinder, der inspirerer andre kvinder. Parfumen skulle vække opmærksomhed både online og offline og sætte fokus på forskellige typer kvinder og på fællesskab og energi.

Løsning

Vi besluttede at lancere den nye duft på et uventet sted og etablerede et samarbejde med Tjejmilen i Stockholm. Det er Sveriges største kvindeløb. Her kunne de svenske kvinder prøve duften og nyde den i en eksklusiv Calvin Klein-atmosfære. Sammen med udvalgte influencers og ELLE Sverige udbredte  vi kendskabet til parfumen både online og offline.
ELLE Sverige afholdt blandt andet en konkurrence på Instagram, hvor kvinder skulle tagge en veninde, som de ønskede at gennemføre løbet med – og som inspirerede dem. På den måde hørte næsten 100.000 kvinder om den nye duft. 50 glade kvinder vandt adgangsbilletter til at deltage i løbet for team Calvin Klein og modtog specialdesignede T-shirts og løbe-kit.

På Tjejmilens eventområde skabte vi et luksuriøst Calvin Klein-område, hvor både deltagere og influencers blev forkælet inden løbet. Teltet blev et samlingspunkt for mange af de 23.000 løbere både før og efter løbet. Og de fik selvfølgelig også en lækker sample på den nye Calvin Klein-duft.

For at give endnu flere kvinder mulighed for at prøve duften og eksponere Calvin Klein yderligere uddelte vi samples på løbspladsen og dokumenterede dagen med hjælp fra vores filmteam. Via samarbejdet med ELLE Sverige levede oplevelsen videre efter løbsdagen.

Resultat

Med hjælp fra kvinderne på team Calvin Klein og vores flot stylede sampling-crew fik vi eksponeret den nye duft for 23.000 kvinder og samplet mere end 6.000 duftprøver under Tjejmilen. Vores filmteam leverede kvalitetscontent til ELLE Sveriges Instagram, der skabte kendskab til den nye parfume blandt 100.000 kvinder. Alt i alt var resultatet en værdiskabende og lokal implementering af en global kampagne, der havde relevans for forskellige typer kvinder, både online og offline.

SKAL VI SNAKKE?

Har du en udfordring, inden for influencermarketing vi skal hjælpe med?