Den stærke vej til forbrugernes hjerter
Tendensen er, at forbrugerne bliver mere og mere velovervejede og bevidste i købsprocessen. Funktionalitet er en selvfølgelighed. Brand og produktet skal, i langt højere grad end tidligere, afspejle de værdier og holdninger, der er vigtige for forbrugeren.
Standford Graduate School of Business har lavet en global undersøgelse, der viser, at god storytelling helt konkret har effekt blandt forbrugerne. 90% af de adspurgte i undersøgelsen siger, at de er mere tilbøjelige til at købe produkter fra et brand, som viser og fortæller om værdier, der matcher forbrugerens personlige værdisæt. Brands kan derfor ikke længere ‘kun’ være sjove, cool eller funktionelle. Brands skal repræsentere værdier.
At skabe en sammenhæng mellem brand, produkt og værdier er netop det, storytelling gør – og det har stor effekt!
Undersøgelsen fra Stanford viser også, at storytellingen påvirker forbrugernes adfærd på tre parametre:
Se også vores eksempel på brugen af storytelling i kampagnen, ‘En Coca-Cola for et kys’ her.
© Copyright 2017 - 2022 | Essencius A/S | All Rights Reserved | Tlf. +45 70 26 44 22 | CVR. 30 19 81 66