Blog - Essencius

FORTÆLLINGER OM
KOMMUNIKATION OG BRANDAKTIVERING

Vi blogger om influencer marketing, design, storytelling, AR, PR og SoMe i skøn forening
Hvad er reglerne for influencer marketing? På trods af at influencer marketing er blevet en del af hverdagen på de sociale medier, så er det stadig et område, som mange, især virksomheder, har svært ved at finde rundt i. For hvor går grænsen mellem at anbefale [...]
Kommunikativt har COVID-19-pandemien stillet os stolen for døren og krævet nytænkning. Pandemien har krævet og kræver stadig, at vi ser på vores kommunikation, som vi ser på opgaverne i et Escape-room eller når vi spiller Hint. Opgaver og udfordringer skal løses. Også selv om vi ikke har prøvet det før,
De fleste brands og virksomheder har issues. Men det er ikke alle virksomheder, der tager de issues alvorligt eller er gode til at håndtere dem – inden de udvikler sig til kriser eller inden konkurrenterne positionerer sig på et issue. Issues management er et strategisk kommunikationsredskab til at ændre, fastholde
Hvis det af og til er din opgave at inspirere, motivere og guide medarbejdere eller påvirke en målgruppe, så læs videre. Kommunikationsarbejde burde altid omfatte omdømme-arbejde – for dig som person, for dit brand eller din virksomhed. Det er det Reputation Management handler om. Strategisk kommunikation skal skabe omdømme. Image.
Influencermarketing er en meget veletableret form for online marketing. Ifølge en artikel fra Forbes i 2020 vil influencermarketing fortsat være en uvurderlig og tryghedsskabende mekanisme, der kan udnyttes til at etablere brandidentitet. Det er et hurtigt voksende marked, hvor 17% af globale virksomheder bruger over halvdelen af deres marketingbudget på