Influencer marketing-bureau – ESSENCIUS

INFLUENCER MARKETING

Influencere inspirerer din målgruppe. Vi finder de, som bedst matcher dit brand og din målgruppe.

Influencer marketing er med stor sandsynlighed en vigtig del af dit marketingmix og din kommunikation, især hvis din målgruppe er under 40-45 år. Som influencer marketing-bureau samarbejder vi med vloggere, bloggere, stilikoner, tænkere, ledere, kunstnere eller micro-influencere, som i princippet kan være ’naboens datter’. Vi identificerer, hvor din målgrupper klikker hen for inspiration, vi undersøger de bagvedliggende data på hver enkelt influencer og samler den viden, som er nødvendig for at vælge de rette at samarbejde med, den rette volumen og fastsætte den rette pris.

Se to af vores influencer marketing cases

Som kunde skal du kræve, at dit influencer marketing-bureau har adgang til- og er knivskarpe til at anvende analyseredskaber, der går bag om influencernes fanbase og likes. Som brand skal du være grundig i din baggrundsresearch, inden du begiver dig ud i influencer marketing, så du ikke blot kaster penge efter de allerstørste influencere. Du skal kræve af dit influencer marketing-bureau, at de kender den præcise, demografiske sammensætning af hver enkelt influencers følgerskare – og at der måles og evalueres nøje på, hvilket engagement der opnås hos hver influencer.

Millioner af forbrugere følger influencere på YouTube, Instagram, Facebook, Snapchat eller på klassiske blogs. Influenceres samlede rækkevidde er enorm og mange forbrugere lytter til- og bliver inspireret til indkøb via influencere; mere inspirerede end de bliver af kommerciel kommunikation eller klassiske medier. Forbrugerne opfatter influencere som mere relevante, autentiske og troværdige. Hele 44 pct. af forbrugere mellem 25-34 år stoler nemlig på, hvad en influencer siger om et brand, mens kun 21 pct. stoler på, hvad brandet siger om sig selv.

Essencius er et erfarent influencer marketing-bureau og vi samarbejder med influencere på flere niveauer. Til nogle opgaver og brands handler samarbejdet om egentlig co-creation med influencere, mens andre opgaver, er et konkret samarbejde, der minder mere om ren distribution af relevant, målgruppeorienteret information. Vi har en stor kontaktflade til agenter, bureauer og influencere og i de seneste år, har vi gennemført kampagner for bl.a. Fuzetea, MDerma, Anthon Berg og YouSee.

Designrush har desuden valgt Essencius som et af top 20 influencer-bureauer.

Se to af vores influencer marketing cases

Få succes med influencer marketing

Vi har lavet en booklet, der indeholder tips og tricks, som du skal gå igennem og de fire beslutninger du skal tage, før du vælger en influencer til dit brand. Den kan du bruge til at blive klogere på influencer marketing og afgøre om det skal være en del af din næste kampagne. Du bliver desuden tilmeldt vores nyhedsbrev, og får en forlomme på kommunikationsmarkedet.

Du kan downloade vores guide her.
Vi håber, du og din virksomhed vil finde vores guide brugbar.
e, essencius, logo

Har du en udfordring,
vi skal hjælpe med?