PR Archives - Essencius

Aalborg Akvavit

2022-11-23T08:31:42+00:00

https://essencius.dk/wp-content/uploads/2022/09/top.mp4https://essencius.dk/wp-content/uploads/2022/10/forside_mobile.mp4 “Smagen af Danmark” Et integreret kommunikationskoncept, der manifesterer Aalborg Akvavit som danskernes foretrukne akvavit. Et koncept, der løfter både brandpositionering og salg via PR, influencer marketing, SoMe og design.  Reach på mere end KAMPAGNE ROI Aalborg Akvavit er essencen af dansk kulturarv.Siden 1846 er den lille godbid i det lille glas blevet nydt af [...]

Coca-Cola Juletruck

2022-10-20T15:04:10+01:00

Juletruck Coca-Cola julelastbilen er for mange essencen af jul. Den forbindes ofte med rensdyr, bjældeklang, brunkager og ikke mindst med nærvær og hygge, som vi kender det fra tv-reklamen, hvor julelastbilen med julemanden bag rattet kører gennem et smukt snelandskab. Vi har siden 2017 været ansvarlige for al PR i forbindelse med, at den rød-hvide [...]

Spisbar / One Third

2022-10-20T14:57:33+01:00

https://essencius.dk/wp-content/uploads/2022/09/Spisbar-top-beskåret.mp4 Fra Madspild til SpisBar’ SPISBAR’ er et INNOVATIONSPROJEKT, der sætter fokus på løsninger, der REDUCERER MADSPILD OG FØDEVARETAB.SPISBAR' er et initiativ under tænketanken ONETHIRD - Tænketank om Forebyggelse af Madspild og Fødevaretab c/o Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri. https://essencius.dk/wp-content/uploads/2022/09/Spisbar2022-casefilm.mp4 Danmarks første Madspildskonference der arbejder på tværs af værdikæderne SpisBar’ KOMPLEKS PROBLEMATIK LØST MED [...]

Coca-Cola Open To Better

2022-10-27T09:05:21+01:00

Open To Better Opgave 2020 satte dybe spor i os alle – på godt og ondt. Formålet med Open To Better-kampagnen (OTB) var at dele personlige oplevelser fra tiden med corona-lockdown, lære af hinanden og inspirere til en positiv forandring – være #OpenToBetter.Nye dåser, med positive citater på emballagen, skulle aktiveres, og Coca-Cola ønskede en [...]

Let it out

2022-10-27T09:15:15+01:00

https://youtu.be/7iWeMPEEuk0 Open To Better Denne case er implementeret i SERMO-netværket og er baseret på et internationalt koncept udviklet af M&C Saatchi Talk og Peel. Udfordring Turisme repræsenterer ca. 35% af Islands indtægter i udenlandsk valuta, og 15% af alle job i landet er direkte relateret til turisme. Derfor var det afgørende for Island hurtigt, men [...]

Med EuroJackpot til Caribien

2022-10-27T09:37:12+01:00

Gå ind i en drøm – med Augmented Reality Udfordring ”Vi vil have bedre fat i de yngre og give dem duften af, hvad der venter, hvis de vinder i EuroJackpot. Vi vil ramme målgruppen effektivt og vi vil løfte vores ’drømmeplatform’.” Omtrent sådan lød den udfordring, vi fik fra Danske Spil. Løsning Vi fandt [...]

EasyPark – Always-on PR

2022-10-27T09:42:04+01:00

Always-on løsning skaber præference og leder til downloads for EasyPark Udfordring EasyPark er markedsleder inden for parkeringsbetaling via app i Danmark og Europa. Hver måned vækster virksomheden med nye brugere og flere betalinger via app’en. Alligevel kender mange danskere stadig ikke til fordelene ved parkeringsapps, og der kommer løbende nye konkurrenter til.For at forblive den [...]

Danske Hospitalsklovne

2022-10-27T09:51:13+01:00

https://essencius.dk/wp-content/uploads/2018/10/DHK_2.mp4 https://essencius.dk/wp-content/uploads/2018/10/DHK_5.mp4 https://essencius.dk/wp-content/uploads/2018/10/Case-3_1_modified.mp4https://essencius.dk/wp-content/uploads/2018/10/DHK_8.mp4https://essencius.dk/wp-content/uploads/2018/10/DHK_9_modified_again.mp4 Danske Hospitalsklovne Udfordring Da den velgørende forening Danske Hospitalsklovne besluttede sig for at få et nyt bureau til at konceptudvikle og eksekvere den årlige kampagne op til foreningens Spred Glæde Dag blev Essencius inviteret til pitch.Grundet sagens vigtighed og opgavens karakter valgte vi uden tøven at deltage. Hovedopgaven var at skabe større [...]

Fuze Tea Lancering

2022-10-27T10:06:28+01:00

Fuze Tea Udfordring Da Coca-Cola skulle lancere isteen Fuze Tea i Danmark, fik Essencius til opgave at være lead-bureau på aktiveringen af det for danskerne ukendte brand. Lanceringen skulle både skabe kendskab til og præference for Fuze Tea i et marked, hvor de etablerede istebrands var stærkt positionerede. Endvidere skulle lanceringen aktivere Fuze Teas europæiske [...]

Den Gamle Fabriks Bærbod

2022-10-27T10:31:39+01:00

https://youtu.be/eD1la0DyxI8 Den Gamle Fabrik – Bærboden Udfordring I generationer har marmeladeproducenten Den Gamle Fabrik været associeret med dansk sommer og smagen af ægte marmelade. Gennem årene har flere konkurrenter meldt deres ankomst på markedet, og loyaliteten til Den Gamle Fabrik har været dalende. Der var behov for at genskabe et emotionelt bånd mellem brand og [...]

Sæt Pris På Brysterne

2022-10-27T10:32:37+01:00

https://youtu.be/BZN1ehp5a2c Sæt Pris På Brysterne Udfordring Støt Brysterne har i flere år været kendt for den lyserøde sløjfe og kampagneindsatser, der sætter fokus på brystkræft og indsamler penge til forskning.Støt Brysterne har gennem årene haft godt tag i en loyal målgruppe bestående af kvinder i alderen +35 år. Organisationen har længe ønsket at udvide deres [...]

The PANDORA Christmas Workshop

2022-10-27T10:36:22+01:00

https://youtu.be/2XAS4JhnfJ0 PANDORA Christmas workshop Udfordring Stadig flere familier i Danmark har brug for julehjælp, og stadig flere børn vokser op uden at opleve glæden ved at give gaver. De to sammenhængende problemer ville smykkevirksomheden PANDORA gerne hjælpe med at løse.PANDORA ønskede at tage medansvar og skabe en direkte sammenhæng mellem brandet, dets forbrugere og børn [...]

Anthon Berg Juletog

2022-10-27T10:38:11+01:00

https://youtu.be/xliPePy5XNU ANTHON BERG – Julerejsen Udfordring Anthon Bergs pay off ‘You Can Never Be Too Generous’ skulle bringes til live og Anthon Berg skulle nå yngre målgrupper. Essencius fløjtede til afgang for Den Generøse Julerejse, og Anthon Berg i samarbejde med Arriva kørte studerende gratis hjem til jul, kom generøsitet for alvor på dagsordenen. Det [...]

Coca-Cola Life

2022-10-27T11:49:18+01:00

https://youtu.be/wTMB3S2vfRg Coca-Cola Life Løsning Vi tog udgangspunkt i Coca-Colas ikoniske røde farveunivers, hvor den nye Coca-Cola life med sin grønne farve i den grad skiller sig ud. Umiddelbart er det let at skelne mellem den grønne og den røde farve – medmindre man er rød-grøn farveblind. Det inspirerede os til at målrette lanceringen til farveblinde, [...]

The PANDORA Tour

2022-10-27T11:51:14+01:00

https://youtu.be/msa_uT4Nwi4 The PANDORA Tour Udfordring Med en brand awareness på over 90% er PANDORA et af de mest velkendte brands i Danmark. Men smykkevirksomheden ønskede at skabe en endnu stærkere emotionel forbindelse mellem brandet og de danske forbrugere. Derfor fik Essencius til opgave at udvikle et unikt og vedvarende feel good-koncept med fokus på fælles [...]

Coca-Cola 3D

2022-10-27T11:53:23+01:00

https://youtu.be/L307Rse4w-s 3D-lancering af Coca-Cola ZERO SUGAR® Udfordring Coca-Cola zero® relanceres med ny, forbedret smag samt nyt design og det nye navn Coca-Cola ZERO SUGAR®. Det var Coca-Colas største produktændring i Danmark i syv år, så læskedrikproducenten ønskede at gøre noget ekstraordinært ud af det. Derfor fik Essencius til opgave at skabe en unik og utraditionel [...]

Coca-Cola Zero – Takeover

2022-10-27T11:55:21+01:00

https://youtu.be/4btZ7yJiVhA Coca Cola Zero – Takeover Udfordring Eksplosioner, helikoptere og smukke piger – Coke Zeros verden er spækket med action og testosteron. Men hvordan giver man det univers liv med et begrænset budget og en grå, dansk søndagsbaggrund? Løsning Man tager røven (eller fusen) på søndagen. Morgenen efter en stor semesterstartsfest fik de studerende på [...]

Electrolux – Style Well Cared For

2022-10-27T11:58:52+01:00

Electrolux – Style Well Cared For Udfordring Electrolux foran lanceringen af UltraCareEco – en ny vaskemaskine særligt udviklet til at håndtere eksklusivt og følsomt modetøj, man ellers ville gå til et professionelt renseri med. Med den nordiske kampagne Style Well Cared For ville Electrolux have tag i den moderne, modebevidste forbruger. Kampagnen og PR-strategien skulle [...]

Anthon Berg Valentinesbænke

2022-10-27T12:00:33+01:00

Anthon Berg Valentinsbænke Udfordring Anthon Berg inviterede Essencius til at sørge for opmærksomhed hos slikmunde og medier ved lanceringen af deres nye ’Chocolate Sticks’ og samtidig sørge for, at det hæderkronede chokolademærke for alvor blev kædet uløseligt sammen med romantikkens højtid, Valentinsdag. Løsning Med udgangspunkt i tanken om, at danskere er romantiske og ønsker at [...]

Anthon Berg – Kysse-flashmob

2022-10-27T12:12:03+01:00

https://youtu.be/uhzx2qLzaU0 Anthon Berg – Kysse-flashmob Udfordring Med lanceringen af ’Sweet Moments’ ønskede Anthon Berg at hylde livets små glæder – og kærligheden. Det var op til Essencius at få de små chokoladelækkerier til at give romantisk genklang på sociale medier. Løsning Kort før Valentinsdag indtog 70 mennesker metroen i København og delte et sødt øjeblik [...]

Coca-Cola Arctic Home

2022-10-27T12:14:29+01:00

https://youtu.be/6RDKnshS4Pg COCA-COLA ARCTIC HOME Udfordring Isbjørnen har været et af Coca-Colas mest skattede ikoner siden 1922. Men isbjørnens hjem, Arktis, smelter på grund af den globale opvarmning.Derfor søsatte Coca-Cola og WWF kampagnen ‘Arctic Home’ i hele Europa for at hjælpe de truede, hvide kæmper. De bad os om at råbe medier og isbjørne-elskere i Danmark [...]

Toms Guld Barre Prisen

2022-10-27T12:16:55+01:00

https://youtu.be/GRmPYNE8XOE TOMS GULD BARRE PRISEN Udfordring Engang var Guld Barre et nationalt, kendt og købt mærke, der var indbegrebet af sport og events, men i 2012 kendte næsten ingen unge de gyldne plader, og deres forældre havde glemt brandet. I 2012 lancerer Toms sammen med reklamebureauet De Allierede en ny kampagne: ’Sejre skal deles’. Essencius [...]

En Coca-Cola for et kys

2022-10-27T12:20:29+01:00

https://youtu.be/5LuvEkggP1A En Coca-Cola for et kys Udfordring Julen er hjerternes fest. Og Coca-Cola har altid været tæt forbundet med juletiden. Men julen er også travl og stresset for mange danskere.Coca-Cola Danmark ønskede at styrke sin position i julemarkedet med overraskende og søde aktiviteter, der fik danskerne til at stoppe op i den travle tid. Derfor [...]

Singapore Airlines

2022-10-27T12:23:27+01:00

https://youtu.be/pJBIsp7hNzs Singapore Airlines Udfordring Flymad er et udskældt fænomen. Menneskets smagsløg er reduceret i luften, og det er der både fysiologiske og støjmæssige årsager til. Man kan fx ikke smage ordentligt, når man sidder tæt på flymotorer. Og dét, at maden serveres i en plastik- eller aluminiumbeholder og ikke på en tallerken, påvirker også vores [...]

Den Gamle Fabrik: Bærfolket

2022-10-27T12:25:31+01:00

https://youtu.be/uztjwfR2sa0 Den Gamle Fabrik – Bærfolket Udfordring I tv-reklamen ’Bærfolket’ havde Den Gamle Fabrik allerede et fantastisk familievenligt univers. Producenten ønskede at vække ’Bærfolket’ til live og etablere et mere direkte og emotionelt link mellem produkt og univers, med tydelig hensyntagen til familiens primære indkøbsansvarlige. Løsning Vi bad en af Danmarks mest populære børnebogsforfattere, Lene [...]