https://essencius.dk/wp-content/uploads/2022/09/top.mp4https://essencius.dk/wp-content/uploads/2022/10/forside_mobile.mp4 “Smagen af Danmark” Et integreret kommunikationskoncept, der manifesterer Aalborg Akvavit som danskernes foretrukne akvavit. Et koncept, der løfter både brandpositionering og salg via PR, influencer marketing, SoMe og design. Reach på mere end KAMPAGNE ROI Aalborg Akvavit er essencen af dansk kulturarv.Siden 1846 er den lille godbid i det lille glas blevet nydt af [...]
Coca-Cola Open To Better
2022-10-27T09:05:21+01:00Open To Better Opgave 2020 satte dybe spor i os alle – på godt og ondt. Formålet med Open To Better-kampagnen (OTB) var at dele personlige oplevelser fra tiden med corona-lockdown, lære af hinanden og inspirere til en positiv forandring – være #OpenToBetter.Nye dåser, med positive citater på emballagen, skulle aktiveres, og Coca-Cola ønskede en [...]
Let it out
2022-10-27T09:15:15+01:00https://youtu.be/7iWeMPEEuk0 Open To Better Denne case er implementeret i SERMO-netværket og er baseret på et internationalt koncept udviklet af M&C Saatchi Talk og Peel. Udfordring Turisme repræsenterer ca. 35% af Islands indtægter i udenlandsk valuta, og 15% af alle job i landet er direkte relateret til turisme. Derfor var det afgørende for Island hurtigt, men [...]
Driscoll’s
2022-11-02T15:00:17+00:00Driscoll’s Sweet Tribute Udfordring Covid-19 havde enorm indflydelse på danskernes hverdag i månederne marts og april 2020. Vores frihed til at samles og se vores kære var i høj grad begrænset, indkøbscentrene var lukket, osv. På samme tid lancerede det globale bær-brand Driscoll’s deres nye bæredygtige indpakning, som er lavet af hele 94% mindre plastik. [...]
Danske Hospitalsklovne
2022-10-27T09:51:13+01:00https://essencius.dk/wp-content/uploads/2018/10/DHK_2.mp4 https://essencius.dk/wp-content/uploads/2018/10/DHK_5.mp4 https://essencius.dk/wp-content/uploads/2018/10/Case-3_1_modified.mp4https://essencius.dk/wp-content/uploads/2018/10/DHK_8.mp4https://essencius.dk/wp-content/uploads/2018/10/DHK_9_modified_again.mp4 Danske Hospitalsklovne Udfordring Da den velgørende forening Danske Hospitalsklovne besluttede sig for at få et nyt bureau til at konceptudvikle og eksekvere den årlige kampagne op til foreningens Spred Glæde Dag blev Essencius inviteret til pitch.Grundet sagens vigtighed og opgavens karakter valgte vi uden tøven at deltage. Hovedopgaven var at skabe større [...]
Weber Pulse
2022-10-27T10:01:53+01:00https://www.youtube.com/watch?v=RXL-b5_Fhuk Weber Pulse – lancering Udfordring Weber kom til os med et spritnyt produkt, en gammel myte og et ønske om at nå en ny målgruppe. Urban livsstil, grønne byer og vidunderlige altaner giver det hæderkronede brand Weber nye udfordringer – og muligheder! Forbud mod åben ild og røg i mange boligforeninger sparker Webers smukke [...]
Fuze Tea Lancering
2022-10-27T10:06:28+01:00Fuze Tea Udfordring Da Coca-Cola skulle lancere isteen Fuze Tea i Danmark, fik Essencius til opgave at være lead-bureau på aktiveringen af det for danskerne ukendte brand. Lanceringen skulle både skabe kendskab til og præference for Fuze Tea i et marked, hvor de etablerede istebrands var stærkt positionerede. Endvidere skulle lanceringen aktivere Fuze Teas europæiske [...]
Sæt Pris På Brysterne
2022-10-27T10:32:37+01:00https://youtu.be/BZN1ehp5a2c Sæt Pris På Brysterne Udfordring Støt Brysterne har i flere år været kendt for den lyserøde sløjfe og kampagneindsatser, der sætter fokus på brystkræft og indsamler penge til forskning.Støt Brysterne har gennem årene haft godt tag i en loyal målgruppe bestående af kvinder i alderen +35 år. Organisationen har længe ønsket at udvide deres [...]
Coca-Cola Life
2022-10-27T11:49:18+01:00https://youtu.be/wTMB3S2vfRg Coca-Cola Life Løsning Vi tog udgangspunkt i Coca-Colas ikoniske røde farveunivers, hvor den nye Coca-Cola life med sin grønne farve i den grad skiller sig ud. Umiddelbart er det let at skelne mellem den grønne og den røde farve – medmindre man er rød-grøn farveblind. Det inspirerede os til at målrette lanceringen til farveblinde, [...]
The PANDORA Tour
2022-10-27T11:51:14+01:00https://youtu.be/msa_uT4Nwi4 The PANDORA Tour Udfordring Med en brand awareness på over 90% er PANDORA et af de mest velkendte brands i Danmark. Men smykkevirksomheden ønskede at skabe en endnu stærkere emotionel forbindelse mellem brandet og de danske forbrugere. Derfor fik Essencius til opgave at udvikle et unikt og vedvarende feel good-koncept med fokus på fælles [...]
Coca-Cola 3D
2022-10-27T11:53:23+01:00https://youtu.be/L307Rse4w-s 3D-lancering af Coca-Cola ZERO SUGAR® Udfordring Coca-Cola zero® relanceres med ny, forbedret smag samt nyt design og det nye navn Coca-Cola ZERO SUGAR®. Det var Coca-Colas største produktændring i Danmark i syv år, så læskedrikproducenten ønskede at gøre noget ekstraordinært ud af det. Derfor fik Essencius til opgave at skabe en unik og utraditionel [...]
Coca-Cola Zero – Takeover
2022-10-27T11:55:21+01:00https://youtu.be/4btZ7yJiVhA Coca Cola Zero – Takeover Udfordring Eksplosioner, helikoptere og smukke piger – Coke Zeros verden er spækket med action og testosteron. Men hvordan giver man det univers liv med et begrænset budget og en grå, dansk søndagsbaggrund? Løsning Man tager røven (eller fusen) på søndagen. Morgenen efter en stor semesterstartsfest fik de studerende på [...]
Electrolux – Style Well Cared For
2022-10-27T11:58:52+01:00Electrolux – Style Well Cared For Udfordring Electrolux foran lanceringen af UltraCareEco – en ny vaskemaskine særligt udviklet til at håndtere eksklusivt og følsomt modetøj, man ellers ville gå til et professionelt renseri med. Med den nordiske kampagne Style Well Cared For ville Electrolux have tag i den moderne, modebevidste forbruger. Kampagnen og PR-strategien skulle [...]
Anthon Berg Valentinesbænke
2022-10-27T12:00:33+01:00Anthon Berg Valentinsbænke Udfordring Anthon Berg inviterede Essencius til at sørge for opmærksomhed hos slikmunde og medier ved lanceringen af deres nye ’Chocolate Sticks’ og samtidig sørge for, at det hæderkronede chokolademærke for alvor blev kædet uløseligt sammen med romantikkens højtid, Valentinsdag. Løsning Med udgangspunkt i tanken om, at danskere er romantiske og ønsker at [...]
Coca-Cola #HappyMoves
2022-10-27T12:03:14+01:00https://youtu.be/hu9hUOwi4o4 Coca-Cola #HappyMoves Udfordring Hver fjerde stopper med at dyrke sport i teenageårene. Coca-Cola Danmark og DGI vil stoppe den tendens og få flere unge i bevægelse. Faktisk er målet at aktivere 100.000 danskere i alderen 16-29 inden 2020, for at de kan få et socialt, sundt og aktivt liv.Selvom Coca-Cola Danmark og DGI er [...]
Anthon Berg Spin the Bottle
2022-10-27T12:04:29+01:00Anthon Berg Spin the Bottle Udfordring I hele verden er Anthon Berg berømte for deres likørflasker, som typisk sælges i lufthavne. I 2015 introducerede chokoladebrandet fire nye varianter, der kombinerede populære kaffebønner med spiritus fra forskellige lande:French Coffee – orangelikørIrish Coffee – whiskyCuban Coffee – romMexican Coffee – tequilaAnthon Berg havde allerede en række af [...]
Anthon Berg – Kysse-flashmob
2022-10-27T12:12:03+01:00https://youtu.be/uhzx2qLzaU0 Anthon Berg – Kysse-flashmob Udfordring Med lanceringen af ’Sweet Moments’ ønskede Anthon Berg at hylde livets små glæder – og kærligheden. Det var op til Essencius at få de små chokoladelækkerier til at give romantisk genklang på sociale medier. Løsning Kort før Valentinsdag indtog 70 mennesker metroen i København og delte et sødt øjeblik [...]
Coca-Cola Arctic Home
2022-10-27T12:14:29+01:00https://youtu.be/6RDKnshS4Pg COCA-COLA ARCTIC HOME Udfordring Isbjørnen har været et af Coca-Colas mest skattede ikoner siden 1922. Men isbjørnens hjem, Arktis, smelter på grund af den globale opvarmning.Derfor søsatte Coca-Cola og WWF kampagnen ‘Arctic Home’ i hele Europa for at hjælpe de truede, hvide kæmper. De bad os om at råbe medier og isbjørne-elskere i Danmark [...]
Toms Guld Barre Prisen
2022-10-27T12:16:55+01:00https://youtu.be/GRmPYNE8XOE TOMS GULD BARRE PRISEN Udfordring Engang var Guld Barre et nationalt, kendt og købt mærke, der var indbegrebet af sport og events, men i 2012 kendte næsten ingen unge de gyldne plader, og deres forældre havde glemt brandet. I 2012 lancerer Toms sammen med reklamebureauet De Allierede en ny kampagne: ’Sejre skal deles’. Essencius [...]
En Coca-Cola for et kys
2022-10-27T12:20:29+01:00https://youtu.be/5LuvEkggP1A En Coca-Cola for et kys Udfordring Julen er hjerternes fest. Og Coca-Cola har altid været tæt forbundet med juletiden. Men julen er også travl og stresset for mange danskere.Coca-Cola Danmark ønskede at styrke sin position i julemarkedet med overraskende og søde aktiviteter, der fik danskerne til at stoppe op i den travle tid. Derfor [...]
Singapore Airlines
2022-10-27T12:23:27+01:00https://youtu.be/pJBIsp7hNzs Singapore Airlines Udfordring Flymad er et udskældt fænomen. Menneskets smagsløg er reduceret i luften, og det er der både fysiologiske og støjmæssige årsager til. Man kan fx ikke smage ordentligt, når man sidder tæt på flymotorer. Og dét, at maden serveres i en plastik- eller aluminiumbeholder og ikke på en tallerken, påvirker også vores [...]
Den Gamle Fabrik: Bærfolket
2022-10-27T12:25:31+01:00https://youtu.be/uztjwfR2sa0 Den Gamle Fabrik – Bærfolket Udfordring I tv-reklamen ’Bærfolket’ havde Den Gamle Fabrik allerede et fantastisk familievenligt univers. Producenten ønskede at vække ’Bærfolket’ til live og etablere et mere direkte og emotionelt link mellem produkt og univers, med tydelig hensyntagen til familiens primære indkøbsansvarlige. Løsning Vi bad en af Danmarks mest populære børnebogsforfattere, Lene [...]