Brand Activation Archives - Essencius

Coca-Cola Juletruck

2022-11-30T12:37:50+00:00

Juletruck Coca-Cola julelastbilen er for mange essencen af jul. Den forbindes ofte med rensdyr, bjældeklang, brunkager og ikke mindst med nærvær og hygge, som vi kender det fra tv-reklamen, hvor julelastbilen med julemanden bag rattet kører gennem et smukt snelandskab. Vi har siden 2017 været ansvarlige for al PR i forbindelse med, at den rød-hvide [...]

Coca-Cola Open To Better

2022-10-27T09:05:21+01:00

Open To Better Opgave 2020 satte dybe spor i os alle – på godt og ondt. Formålet med Open To Better-kampagnen (OTB) var at dele personlige oplevelser fra tiden med corona-lockdown, lære af hinanden og inspirere til en positiv forandring – være #OpenToBetter.Nye dåser, med positive citater på emballagen, skulle aktiveres, og Coca-Cola ønskede en [...]

Let it out

2022-10-27T09:15:15+01:00

https://youtu.be/7iWeMPEEuk0 Open To Better Denne case er implementeret i SERMO-netværket og er baseret på et internationalt koncept udviklet af M&C Saatchi Talk og Peel. Udfordring Turisme repræsenterer ca. 35% af Islands indtægter i udenlandsk valuta, og 15% af alle job i landet er direkte relateret til turisme. Derfor var det afgørende for Island hurtigt, men [...]

CoRESCUE

2022-11-01T14:45:05+00:00

”At designe og bygge respiratorer fra bunden på 14 dage kræver teamwork, en smule søvn og forstående familier, men valget var nemt taget den alvorlige verdensomspændende situation i betragtning.” TEAMMEDLEM, MATHIAS KROGH PAULSEN CoRESCUE Udfordring Hastighed, effektive løsninger, godkendelser og copy rights var de mest presserende udfordringer, som CoRESQUE stod overfor i forsøget på at [...]

Singapore Airlines – Ongoing PR

2022-10-27T09:30:04+01:00

Dag-til-dag pressehåndtering og issues management for Singapore Airlines – med skyhøjt afkast Udfordring Singapore Airlines ønskede et nyt PR-bureau til at forstærke deres brand og position som verdens bedste flyselskab – og samtidig gøre flyselskabet til det foretrukne for rejser til Sydøstasien, Australien og New Zealand. Singapore Airlines var på udkig efter et nordisk bureau [...]

EasyPark – Always-on PR

2022-10-27T09:42:04+01:00

Always-on løsning skaber præference og leder til downloads for EasyPark Udfordring EasyPark er markedsleder inden for parkeringsbetaling via app i Danmark og Europa. Hver måned vækster virksomheden med nye brugere og flere betalinger via app’en. Alligevel kender mange danskere stadig ikke til fordelene ved parkeringsapps, og der kommer løbende nye konkurrenter til.For at forblive den [...]

NORDEA – Augmented Reality Rejseportal

2022-10-19T13:25:35+01:00

Brand activation for Nordea Gold Mastercard Udfordring Udfordring Omkring 300.000 danskere har et Nordea Gold Mastercard, der giver dem fordele som fx rejseforsikring og udvidet købsgaranti på bl.a. elektronik og hårde hvidevarer. Men en stor del af kortindehaverne bruger ikke kortet og kender ikke eller har glemt alle de fordele, som de allerede har betalt [...]

Calvin Klein

2022-10-27T09:46:19+01:00

https://www.youtube.com/watch?v=rNM0OHNQZWk Calvin Klein Udfordring Calvin Klein skulle lancere den nye duft, Woman, i Sverige. Parfumen er en hyldest til kvinder, der inspirerer andre kvinder. Parfumen skulle vække opmærksomhed både online og offline og sætte fokus på forskellige typer kvinder og på fællesskab og energi. Løsning Vi besluttede at lancere den nye duft på et uventet [...]

Danske Hospitalsklovne

2022-10-27T09:51:13+01:00

https://essencius.dk/wp-content/uploads/2018/10/DHK_2.mp4 https://essencius.dk/wp-content/uploads/2018/10/DHK_5.mp4 https://essencius.dk/wp-content/uploads/2018/10/Case-3_1_modified.mp4https://essencius.dk/wp-content/uploads/2018/10/DHK_8.mp4https://essencius.dk/wp-content/uploads/2018/10/DHK_9_modified_again.mp4 Danske Hospitalsklovne Udfordring Da den velgørende forening Danske Hospitalsklovne besluttede sig for at få et nyt bureau til at konceptudvikle og eksekvere den årlige kampagne op til foreningens Spred Glæde Dag blev Essencius inviteret til pitch.Grundet sagens vigtighed og opgavens karakter valgte vi uden tøven at deltage. Hovedopgaven var at skabe større [...]

Marc Jacobs

2022-10-27T09:57:03+01:00

https://youtu.be/L6RVvlWRsPQ Marc Jacobs – Daisy Love Udfordring Marc Jacobs ønskede en skandinavisk lancering af deres nye duft Daisy Love. En lancering, der skulle vække opsigt både online via sociale medier og offline med pop-up-shops og kreativ sampling i bybilledet.Vores opgave var at aktivere den eksisterende brandplatform og sikre bred synlighed og engagement via sampling og [...]

European Sperm Bank – BlivSædDonor.dk

2022-10-27T10:00:11+01:00

European Sperm Bank – BlivSædDonor.dk Udfordring Tre ud af fire danske mænd har i dag nedsat sædkvalitet, og gennem de senere år er efterspørgslen på donorsæd steget kraftigt. European Sperm Bank, en af verdens største sædbanker, stod i en situation, hvor efterspørgslen overgik deres udbud. Vi  skulle hjælpe European Sperm Bank med at rekruttere nye [...]

Weber Pulse

2022-10-27T10:01:53+01:00

https://www.youtube.com/watch?v=RXL-b5_Fhuk Weber Pulse – lancering Udfordring Weber kom til os med et spritnyt produkt, en gammel myte og et ønske om at nå en ny målgruppe. Urban livsstil, grønne byer og vidunderlige altaner giver det hæderkronede brand Weber nye udfordringer – og muligheder! Forbud mod åben ild og røg i mange boligforeninger sparker Webers smukke [...]

Coca-Cola ZERO SUGAR: Climbing Wall

2022-10-27T10:04:17+01:00

https://youtu.be/FRKo9oWD_O8 Coca-Cola ZERO SUGAR: ‘Break Free’ klatrevæg Udfordring Da Coca-Cola skulle aktivere den globale Coca-Cola ZERO SUGAR ‘Break Free’-kampagne i Danmark, fik Essencius til opgave at skabe en aktivitet, der med produktet i fokus kunne skabe stor WAUW-effekt. ‘Break Free’-kampagnens omdrejningspunkt er, at det aldrig er for sent at prøve noget nyt. At alle har [...]

Fuze Tea Lancering

2022-10-27T10:06:28+01:00

Fuze Tea Udfordring Da Coca-Cola skulle lancere isteen Fuze Tea i Danmark, fik Essencius til opgave at være lead-bureau på aktiveringen af det for danskerne ukendte brand. Lanceringen skulle både skabe kendskab til og præference for Fuze Tea i et marked, hvor de etablerede istebrands var stærkt positionerede. Endvidere skulle lanceringen aktivere Fuze Teas europæiske [...]

Solar Polaris – ’Betalt af solen’

2022-10-27T10:29:16+01:00

Solar Polaris – ’Betalt af solen’ Udfordring Da sourcing- og servicevirksomheden Solar skulle etablere solcellevirksomheden Solar Polaris, fik Essencius til opgave at sikre den bedst mulige lancering. Fokus skulle være B2C-markedet i Danmark.I vores indledende research opdagede vi en bemærkelsesværdig diskrepans mellem fakta og opfattelse: Solenergi har fantastiske fordele, men blandt danskerne er der en [...]

Den Gamle Fabriks Bærbod

2022-10-27T10:31:39+01:00

https://youtu.be/eD1la0DyxI8 Den Gamle Fabrik – Bærboden Udfordring I generationer har marmeladeproducenten Den Gamle Fabrik været associeret med dansk sommer og smagen af ægte marmelade. Gennem årene har flere konkurrenter meldt deres ankomst på markedet, og loyaliteten til Den Gamle Fabrik har været dalende. Der var behov for at genskabe et emotionelt bånd mellem brand og [...]

Sæt Pris På Brysterne

2022-10-27T10:32:37+01:00

https://youtu.be/BZN1ehp5a2c Sæt Pris På Brysterne Udfordring Støt Brysterne har i flere år været kendt for den lyserøde sløjfe og kampagneindsatser, der sætter fokus på brystkræft og indsamler penge til forskning.Støt Brysterne har gennem årene haft godt tag i en loyal målgruppe bestående af kvinder i alderen +35 år. Organisationen har længe ønsket at udvide deres [...]

Marc Jacobs – Daisy

2022-10-27T10:34:33+01:00

https://youtu.be/qqEQ0oDdU18 Marc Jacobs: My blooming Fashion Week Udfordring Marc Jacobs ville aktivere deres duftserie ved Copenhagen Fashion Week – både online og offline gennem sociale medier og en pop-up shop i Magasin. Vores opgave var at skabe en kobling mellem de to kommunikationskanaler, så målgruppen oplevede forbindelsen og var med til at etablere trafik. Løsning [...]

The PANDORA Christmas Workshop

2022-10-27T10:36:22+01:00

https://youtu.be/2XAS4JhnfJ0 PANDORA Christmas workshop Udfordring Stadig flere familier i Danmark har brug for julehjælp, og stadig flere børn vokser op uden at opleve glæden ved at give gaver. De to sammenhængende problemer ville smykkevirksomheden PANDORA gerne hjælpe med at løse.PANDORA ønskede at tage medansvar og skabe en direkte sammenhæng mellem brandet, dets forbrugere og børn [...]

Anthon Berg Juletog

2022-10-27T10:38:11+01:00

https://youtu.be/xliPePy5XNU ANTHON BERG – Julerejsen Udfordring Anthon Bergs pay off ‘You Can Never Be Too Generous’ skulle bringes til live og Anthon Berg skulle nå yngre målgrupper. Essencius fløjtede til afgang for Den Generøse Julerejse, og Anthon Berg i samarbejde med Arriva kørte studerende gratis hjem til jul, kom generøsitet for alvor på dagsordenen. Det [...]

Coca-Cola Life

2022-10-27T11:49:18+01:00

https://youtu.be/wTMB3S2vfRg Coca-Cola Life Løsning Vi tog udgangspunkt i Coca-Colas ikoniske røde farveunivers, hvor den nye Coca-Cola life med sin grønne farve i den grad skiller sig ud. Umiddelbart er det let at skelne mellem den grønne og den røde farve – medmindre man er rød-grøn farveblind. Det inspirerede os til at målrette lanceringen til farveblinde, [...]

The PANDORA Tour

2022-10-27T11:51:14+01:00

https://youtu.be/msa_uT4Nwi4 The PANDORA Tour Udfordring Med en brand awareness på over 90% er PANDORA et af de mest velkendte brands i Danmark. Men smykkevirksomheden ønskede at skabe en endnu stærkere emotionel forbindelse mellem brandet og de danske forbrugere. Derfor fik Essencius til opgave at udvikle et unikt og vedvarende feel good-koncept med fokus på fælles [...]

Coca-Cola 3D

2022-10-27T11:53:23+01:00

https://youtu.be/L307Rse4w-s 3D-lancering af Coca-Cola ZERO SUGAR® Udfordring Coca-Cola zero® relanceres med ny, forbedret smag samt nyt design og det nye navn Coca-Cola ZERO SUGAR®. Det var Coca-Colas største produktændring i Danmark i syv år, så læskedrikproducenten ønskede at gøre noget ekstraordinært ud af det. Derfor fik Essencius til opgave at skabe en unik og utraditionel [...]

Coca-Cola Zero – Takeover

2022-10-27T11:55:21+01:00

https://youtu.be/4btZ7yJiVhA Coca Cola Zero – Takeover Udfordring Eksplosioner, helikoptere og smukke piger – Coke Zeros verden er spækket med action og testosteron. Men hvordan giver man det univers liv med et begrænset budget og en grå, dansk søndagsbaggrund? Løsning Man tager røven (eller fusen) på søndagen. Morgenen efter en stor semesterstartsfest fik de studerende på [...]

Electrolux – Style Well Cared For

2022-10-27T11:58:52+01:00

Electrolux – Style Well Cared For Udfordring Electrolux foran lanceringen af UltraCareEco – en ny vaskemaskine særligt udviklet til at håndtere eksklusivt og følsomt modetøj, man ellers ville gå til et professionelt renseri med. Med den nordiske kampagne Style Well Cared For ville Electrolux have tag i den moderne, modebevidste forbruger. Kampagnen og PR-strategien skulle [...]

Anthon Berg Valentinesbænke

2022-10-27T12:00:33+01:00

Anthon Berg Valentinsbænke Udfordring Anthon Berg inviterede Essencius til at sørge for opmærksomhed hos slikmunde og medier ved lanceringen af deres nye ’Chocolate Sticks’ og samtidig sørge for, at det hæderkronede chokolademærke for alvor blev kædet uløseligt sammen med romantikkens højtid, Valentinsdag. Løsning Med udgangspunkt i tanken om, at danskere er romantiske og ønsker at [...]

Coca-Cola #HappyMoves

2022-10-27T12:03:14+01:00

https://youtu.be/hu9hUOwi4o4 Coca-Cola #HappyMoves Udfordring Hver fjerde stopper med at dyrke sport i teenageårene. Coca-Cola Danmark og DGI vil stoppe den tendens og få flere unge i bevægelse. Faktisk er målet at aktivere 100.000 danskere i alderen 16-29 inden 2020, for at de kan få et socialt, sundt og aktivt liv.Selvom Coca-Cola Danmark og DGI er [...]

Anthon Berg Spin the Bottle

2022-10-27T12:04:29+01:00

Anthon Berg Spin the Bottle Udfordring I hele verden er Anthon Berg berømte for deres likørflasker, som typisk sælges i lufthavne. I 2015 introducerede chokoladebrandet fire nye varianter, der kombinerede populære kaffebønner med spiritus fra forskellige lande:French Coffee – orangelikørIrish Coffee – whiskyCuban Coffee – romMexican Coffee – tequilaAnthon Berg havde allerede en række af [...]

Anthon Berg – Kysse-flashmob

2022-10-27T12:12:03+01:00

https://youtu.be/uhzx2qLzaU0 Anthon Berg – Kysse-flashmob Udfordring Med lanceringen af ’Sweet Moments’ ønskede Anthon Berg at hylde livets små glæder – og kærligheden. Det var op til Essencius at få de små chokoladelækkerier til at give romantisk genklang på sociale medier. Løsning Kort før Valentinsdag indtog 70 mennesker metroen i København og delte et sødt øjeblik [...]

Coca-Cola Arctic Home

2022-10-27T12:14:29+01:00

https://youtu.be/6RDKnshS4Pg COCA-COLA ARCTIC HOME Udfordring Isbjørnen har været et af Coca-Colas mest skattede ikoner siden 1922. Men isbjørnens hjem, Arktis, smelter på grund af den globale opvarmning.Derfor søsatte Coca-Cola og WWF kampagnen ‘Arctic Home’ i hele Europa for at hjælpe de truede, hvide kæmper. De bad os om at råbe medier og isbjørne-elskere i Danmark [...]

Toms Guld Barre Prisen

2022-10-27T12:16:55+01:00

https://youtu.be/GRmPYNE8XOE TOMS GULD BARRE PRISEN Udfordring Engang var Guld Barre et nationalt, kendt og købt mærke, der var indbegrebet af sport og events, men i 2012 kendte næsten ingen unge de gyldne plader, og deres forældre havde glemt brandet. I 2012 lancerer Toms sammen med reklamebureauet De Allierede en ny kampagne: ’Sejre skal deles’. Essencius [...]

En Coca-Cola for et kys

2022-10-27T12:20:29+01:00

https://youtu.be/5LuvEkggP1A En Coca-Cola for et kys Udfordring Julen er hjerternes fest. Og Coca-Cola har altid været tæt forbundet med juletiden. Men julen er også travl og stresset for mange danskere.Coca-Cola Danmark ønskede at styrke sin position i julemarkedet med overraskende og søde aktiviteter, der fik danskerne til at stoppe op i den travle tid. Derfor [...]

Den Gamle Fabrik: Bærfolket

2022-10-27T12:25:31+01:00

https://youtu.be/uztjwfR2sa0 Den Gamle Fabrik – Bærfolket Udfordring I tv-reklamen ’Bærfolket’ havde Den Gamle Fabrik allerede et fantastisk familievenligt univers. Producenten ønskede at vække ’Bærfolket’ til live og etablere et mere direkte og emotionelt link mellem produkt og univers, med tydelig hensyntagen til familiens primære indkøbsansvarlige. Løsning Vi bad en af Danmarks mest populære børnebogsforfattere, Lene [...]