https://essencius.dk/wp-content/uploads/2022/09/top.mp4https://essencius.dk/wp-content/uploads/2022/10/forside_mobile.mp4 “Smagen af Danmark” Et integreret kommunikationskoncept, der manifesterer Aalborg Akvavit som danskernes foretrukne akvavit. Et koncept, der løfter både brandpositionering og salg via PR, influencer marketing, SoMe og design. Reach på mere end KAMPAGNE ROI Aalborg Akvavit er essencen af dansk kulturarv.Siden 1846 er den lille godbid i det lille glas blevet nydt af [...]
Kanzi
2023-09-08T13:30:21+01:00yes you kanzi Kanzi®-æbler har en perfekt afbalanceret sød og syrlig smag og en sprød konsistens. Kanzi® er det perfekte valg til tilberedning af mad, snacks, desserter mv. Retter som ikke bare smager skønt, men også giver dig den energi, du har brug for. Med fokus på positionering af brandet i de danske supermarkeder, har [...]
Spisbar / One Third
2023-05-31T10:26:59+01:00https://essencius.dk/wp-content/uploads/2022/09/Spisbar-top-beskåret.mp4 Fra Madspild til SpisBar’ SPISBAR’ er et INNOVATIONSPROJEKT, der sætter fokus på løsninger, der REDUCERER MADSPILD OG FØDEVARETAB.SPISBAR' er et initiativ under tænketanken ONETHIRD - Tænketank om Forebyggelse af Madspild og Fødevaretab c/o Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri. https://essencius.dk/wp-content/uploads/2022/09/Spisbar2022-casefilm.mp4 SpisBar’ Danmarks første Madspildskonference der Samler hele branchen KOMPLEKS PROBLEMATIK LØST MED INTEGRERETKOMMUNIKATIONEn strategi, [...]
Coca-Cola Open To Better
2022-10-27T09:05:21+01:00Open To Better Opgave 2020 satte dybe spor i os alle – på godt og ondt. Formålet med Open To Better-kampagnen (OTB) var at dele personlige oplevelser fra tiden med corona-lockdown, lære af hinanden og inspirere til en positiv forandring – være #OpenToBetter.Nye dåser, med positive citater på emballagen, skulle aktiveres, og Coca-Cola ønskede en [...]
Let it out
2023-09-08T09:54:49+01:00https://youtu.be/7iWeMPEEuk0 Let It Out Denne case er implementeret i SERMO-netværket og er baseret på et internationalt koncept udviklet af M&C Saatchi Talk og Peel. Udfordring Turisme repræsenterer ca. 35% af Islands indtægter i udenlandsk valuta, og 15% af alle job i landet er direkte relateret til turisme. Derfor var det afgørende for Island hurtigt, men [...]
Driscoll’s
2022-11-02T15:00:17+00:00Driscoll’s Sweet Tribute Udfordring Covid-19 havde enorm indflydelse på danskernes hverdag i månederne marts og april 2020. Vores frihed til at samles og se vores kære var i høj grad begrænset, indkøbscentrene var lukket, osv. På samme tid lancerede det globale bær-brand Driscoll’s deres nye bæredygtige indpakning, som er lavet af hele 94% mindre plastik. [...]
Danske Hospitalsklovne
2022-10-27T09:51:13+01:00https://essencius.dk/wp-content/uploads/2018/10/DHK_2.mp4 https://essencius.dk/wp-content/uploads/2018/10/DHK_5.mp4 https://essencius.dk/wp-content/uploads/2018/10/Case-3_1_modified.mp4https://essencius.dk/wp-content/uploads/2018/10/DHK_8.mp4https://essencius.dk/wp-content/uploads/2018/10/DHK_9_modified_again.mp4 Danske Hospitalsklovne Udfordring Da den velgørende forening Danske Hospitalsklovne besluttede sig for at få et nyt bureau til at konceptudvikle og eksekvere den årlige kampagne op til foreningens Spred Glæde Dag blev Essencius inviteret til pitch.Grundet sagens vigtighed og opgavens karakter valgte vi uden tøven at deltage. Hovedopgaven var at skabe større [...]
European Sperm Bank – BlivSædDonor.dk
2022-10-27T10:00:11+01:00European Sperm Bank – BlivSædDonor.dk Udfordring Tre ud af fire danske mænd har i dag nedsat sædkvalitet, og gennem de senere år er efterspørgslen på donorsæd steget kraftigt. European Sperm Bank, en af verdens største sædbanker, stod i en situation, hvor efterspørgslen overgik deres udbud. Vi skulle hjælpe European Sperm Bank med at rekruttere nye [...]
Solar Polaris – ’Betalt af solen’
2022-10-27T10:29:16+01:00Solar Polaris – ’Betalt af solen’ Udfordring Da sourcing- og servicevirksomheden Solar skulle etablere solcellevirksomheden Solar Polaris, fik Essencius til opgave at sikre den bedst mulige lancering. Fokus skulle være B2C-markedet i Danmark.I vores indledende research opdagede vi en bemærkelsesværdig diskrepans mellem fakta og opfattelse: Solenergi har fantastiske fordele, men blandt danskerne er der en [...]
Anthon Berg Juletog
2022-10-27T10:38:11+01:00https://youtu.be/xliPePy5XNU ANTHON BERG – Julerejsen Udfordring Anthon Bergs pay off ‘You Can Never Be Too Generous’ skulle bringes til live og Anthon Berg skulle nå yngre målgrupper. Essencius fløjtede til afgang for Den Generøse Julerejse, og Anthon Berg i samarbejde med Arriva kørte studerende gratis hjem til jul, kom generøsitet for alvor på dagsordenen. Det [...]
Coca-Cola 3D
2022-10-27T11:53:23+01:00https://youtu.be/L307Rse4w-s 3D-lancering af Coca-Cola ZERO SUGAR® Udfordring Coca-Cola zero® relanceres med ny, forbedret smag samt nyt design og det nye navn Coca-Cola ZERO SUGAR®. Det var Coca-Colas største produktændring i Danmark i syv år, så læskedrikproducenten ønskede at gøre noget ekstraordinært ud af det. Derfor fik Essencius til opgave at skabe en unik og utraditionel [...]
Coca-Cola #HappyMoves
2022-10-27T12:03:14+01:00https://youtu.be/hu9hUOwi4o4 Coca-Cola #HappyMoves Udfordring Hver fjerde stopper med at dyrke sport i teenageårene. Coca-Cola Danmark og DGI vil stoppe den tendens og få flere unge i bevægelse. Faktisk er målet at aktivere 100.000 danskere i alderen 16-29 inden 2020, for at de kan få et socialt, sundt og aktivt liv.Selvom Coca-Cola Danmark og DGI er [...]
Anthon Berg Spin the Bottle
2022-10-27T12:04:29+01:00Anthon Berg Spin the Bottle Udfordring I hele verden er Anthon Berg berømte for deres likørflasker, som typisk sælges i lufthavne. I 2015 introducerede chokoladebrandet fire nye varianter, der kombinerede populære kaffebønner med spiritus fra forskellige lande:French Coffee – orangelikørIrish Coffee – whiskyCuban Coffee – romMexican Coffee – tequilaAnthon Berg havde allerede en række af [...]
Coca-Cola Arctic Home
2022-10-27T12:14:29+01:00https://youtu.be/6RDKnshS4Pg COCA-COLA ARCTIC HOME Udfordring Isbjørnen har været et af Coca-Colas mest skattede ikoner siden 1922. Men isbjørnens hjem, Arktis, smelter på grund af den globale opvarmning.Derfor søsatte Coca-Cola og WWF kampagnen ‘Arctic Home’ i hele Europa for at hjælpe de truede, hvide kæmper. De bad os om at råbe medier og isbjørne-elskere i Danmark [...]
Toms Guld Barre Prisen
2022-10-27T12:16:55+01:00https://youtu.be/GRmPYNE8XOE TOMS GULD BARRE PRISEN Udfordring Engang var Guld Barre et nationalt, kendt og købt mærke, der var indbegrebet af sport og events, men i 2012 kendte næsten ingen unge de gyldne plader, og deres forældre havde glemt brandet. I 2012 lancerer Toms sammen med reklamebureauet De Allierede en ny kampagne: ’Sejre skal deles’. Essencius [...]
Den Gamle Fabrik: Bærfolket
2022-10-27T12:25:31+01:00https://youtu.be/uztjwfR2sa0 Den Gamle Fabrik – Bærfolket Udfordring I tv-reklamen ’Bærfolket’ havde Den Gamle Fabrik allerede et fantastisk familievenligt univers. Producenten ønskede at vække ’Bærfolket’ til live og etablere et mere direkte og emotionelt link mellem produkt og univers, med tydelig hensyntagen til familiens primære indkøbsansvarlige. Løsning Vi bad en af Danmarks mest populære børnebogsforfattere, Lene [...]